play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
play_arrow

Muzica

De Ce Nu Este Spotify Profitabil?

Alex Butu 22 august, 2020 21


Background
share close
  • cover play_arrow

    De Ce Nu Este Spotify Profitabil?
    Alex Butu

  • fast_forward 00:00:50 – – Unde se afla Spotify in August 2020?
  • fast_forward 00:04:20 – – Primul profit spotify în 11 ani
  • fast_forward 00:06:00 – – Cum plătește Spotify?
  • fast_forward 00:13:00 – – Cum a furat un Bulgar peste 1m $ de la Spotify
  • fast_forward 00:17:00 – – Distruge Drake industria muzicală?
  • fast_forward 00:20:50 – – Spotify + Podcasting = LOVE

Rezumat

Știai că Spotify a fost în pierdere 11 ani, iar 2019 a fost primul lor an profitabil? Știu ce zici. Așa mă gândeam și eu: cum poate cea mai mare platformă de streaming muzical să fie pe minus? Totuși, uite că e, iar dacă vrei să afli mai multe despre de ce Spotify nu este profitabil, atunci ascultă episodul de podcast.

Spotify Overview 2019-2020

După episodul cu MMB Online mi-a venit ideea să aprofundez subiectul Spotify. Începem cu un Overview:

Market Share 2019 – Spotify pare profitabil din acest piechart
  • În luna August 2020 Spotify înregistreaza 299 de milioane de conturi active, din care 138 de milioane plătesc abonament și 170 de milioane utilizează optiunea de freemium (adică sunt întrerupți de publicitate)
  • Primul profit în 2019 de 107m$
  • Spotify plătește între 0,004-0,006 cenți per stream
  • 69-70% din banii încasați de Spotify se duc către industria muzicală, mai exact, către majori
  • Spotify are un market share global de 35%
  • Platforma favorizează artiștii mari prin sistemul de plată PRO RATA

De ce SPOTIFY nu este profitabil?

Spotify plătește 70% din banii pe care ii colectează din abonamente si advertising la casele de discuri. 30% rămași sunt prea puțini pentru a acoperi toate costurile salariale, de dezvoltare, de acomodare, de ședere, și orice cost aferent unui business. Ăsta este motivul principal pentru care Spotify nu este profitabil: negocierea prea dură din partea caselor de discuri.

Cum poate deveni profitabil?

Spotify poate deveni profitabil în momentul în care preia strategia Netflix de a-și crea propriul conținut. De altfel, deja au început să lucreze la asta din 2019 până în prezent prin achiziționarea de PODCASTURI. Până acum se mândrescu cu următoarele achizitii: Joe Rogan, Michelle Obama, Kim Kardashian, The Ringer, plus platforma Anchor.

Din totalul de timp petrecut pe platformă de către utilizatori, 25% din el merge pe ascultat podcasturi si audiobooks, adică NU muzică, adică nu plătesc drepturi la casele de discuri. De fapt, pentru marea majoritate a podcasturilor (99.99%, adică peste 1 milion) Spotify nu plătește drepturi de autor. Printr-un simplu calcul rezultă că Spotify are profit integral pe 25% din suma unui membership. Mai exact, din fiecare 1$, 0.25$ se duc direct la Spotify.

De ce sunt artiștii supărați pe Spotify?

Toții artiștii sunt supărați pe Spotify, cât și pe restul platformelor, că plătesc foarte puțin, și au dreptate, doar ca motivele diferă.

  • Artiștii mari = ei sunt supărați pentru ca nu știu ca de fapt Spotify plătește o gălăgie de bani pentru ei (sistemul PRO RATA îi avantajează), dar la casele de discuri. Problema lor este casa de discuri care le ia banii. Contractele semnate de care se ferește toată lumea de zeci de ani de acum, rămân în continuare sursa supărărilor.
  • Artiștii mici = ei sunt supărați pentru că sistemul PRO RATA despre care am scris mai sus și pe care l-am explicat în episod avantajează doar artiștii mari. Practic dacă nu ai zeci de milioane de streamuri LUNAR, nu ești avantajat.

Tagged as: .

Rate it
Alex Butu
Gazdă

Alex Butu

Artist, Podcaster = Hiphop head. Music lover. Creative douche. I mind my own business with a twisted humour sense.

list Publicări

Background
Episodul anterior
Comentarii (0)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.